Commerciële EV-startup Harbinger beweert dat het de initiële kostenpremie ten opzichte van gas of diesel kan wissen

by

in

 

Er is een nieuwe commerciële EV-startup in de buurt. Het heet Harbinger en beweert een EV-platform te hebben voor middelzware vrachtwagens dat de initiële kostenpremie ten opzichte van de huidige benzine- en dieselvrachtwagens zal wissen.

Het platform bevat een “eAxle” die de motor, versnellingsbak en omvormer in één eenheid combineert, een modulair batterijpakket en een gestroomlijnde chassisarchitectuur, zei Harbinger in een persbericht.

Het vloeistofgekoelde batterijpakket is schaalbaar in stappen van 35 kilowattuur en omvat een elektrische architectuur van 800 volt die volgens Harbinger “een uur lang gelijkstroom snel opladen mogelijk maakt”. De startup beweert dat de aandrijflijn is ontworpen voor een levensduur van 20 jaar en 450.000 mijl.

Harbinger EV-chassis

Harbinger zei dat het “leverancier-agnostische” batterij-sourcing zal nastreven, terwijl het pakket een gegoten / structureel ontwerp heeft dat ons doet denken aan het platform van Canoo – en natuurlijk aan Tesla. Een ander bedrijf dat het formaat voor commerciële EV’s wil transformeren, is REE, dat ook van plan is een basisplatform te verkopen dat kan worden uitgerust met verschillende carrosserieën, afhankelijk van de behoeften van de klant.

Het chassis bevat steer-by-wire en brake-by-wire-systemen, evenals onafhankelijke voorwielophanging die de overhang aan de voorkant vermindert, waardoor het zicht van de bestuurder en de manoeuvreerbaarheid van het voertuig worden verbeterd, beweert de startup. Deze componenten dragen ook bij aan een vrij lage vloerhoogte van 28 inch.

 

Harbinger EV-chassis

Harbinger zei dat het van plan is een chassiscabine en een gestript chassis te verkopen, de laatste ontworpen voor populaire middelzware vrachtwagencarrosserieën, zoals inloopbusjes, bakwagens en campers.

De startup zal zijn EV-platform tonen op de komende Detroit Auto Show in 2022, gevolgd door de eerste leveringen aan klanten in 2023. De volledige productie is gepland voor 2024.

Timing is essentieel en de markt voor elektrische bedrijfswagens staat op het punt om op te warmen. Het zal binnenkort enige motivatie krijgen van Washington DC, in de vorm van een krediet van maximaal $ 40.000 als onderdeel van de Inflation Reduction Act (IRA). En 17 staten staan ​​achter een plan om tegen 2030 30% van de vrachtwagens en bussen te elektrificeren.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *